El Grup Municipal de Compromís, davant el nou termini per presentar al·legacions a l’ordenança d’espai públic, ha fet diverses aportacions noves per a millorar-la.

Joan Ribó, ha demanat que les terrases dels establiments com els bars, els restaurants i les cafeteries puguen baixar a la calçada ja que la primera funció de les voreres és permetre la mobilitat de les persones que van caminant i, actualment, això és difícil en algunes zones de València, com és, per exemple, el cas de la plaça de la Reina. El Partit Popular, en canvi, en la seua ordenança, dificulta greument la mobilitat dels vianants.

En paraules de Ribó: “Per quin motiu no es pot emprar la calçada en places d’aparcament de cotxes particulars com es fa de forma habitual en moltes altres ciutats valencianes? Per quin motiu vianants i moltes vegades ciclistes han de suportar les terrasses en la seua zona de desplaçament i els cotxes no? Des de Compromís pensem que cal repartir la via pública entre totes i tots”.

Joan Ribó
Joan Ribó, portaveu de Compromís per València

A més, es dóna la circumstància que a l’Ajuntament permet baixar les terrasses dels bars a la calçada en les pedanies, però no dins de la ciutat.

Així mateix, Compromís ha presentat també al·legacions que van en el sentit de fomentar que la ciutat siga un espai més obert, lliure i respectuós. En eixe sentit Ribó ha declarat: “Una ciutat moderna i oberta al món no pot tindre una ordenança que limite i fins i tot prohibisca, als creadors i artistes mostrar les seues obres a la plaça pública, aspecte que és perfectament compatible amb els drets dels veïns”.

Per la seua banda, la regidora Pilar Soriano, ha demanat que es tinga en compte per part de l’Ajuntament quan es fa la cessió d’espais públics i es demana una fiança per la cessió, si es tracta d’activitats amb un caràcter cultural o solidari, i/o que està realitzat per una Entitat pertanyent al Registre d’Entitats Municipals, Associació de Veïns, AssociacionsCulturals, ONGs o qualsevol altra entitat sense ànim de lucre.

Pilar Soriano, regidora de Compromís

En paraules de Soriano: “La capacitat econòmica de moltes de les Entitats de la Ciutat de València està molt limitada i moltes vegades la immobilització d’una certa quantitat de diners condicionarà la correcta realització de l’activitat. S’hauria de tindre en compte el caràcter social d’estes entitats enfront d’activitats mercantils d’empreses.”

Finalment, Soriano ha fet una proposta per regular el sempre polèmic ús de les carpes al carrer en època de falles, que enfronta als membres dels casals amb els veïns i veïnes de la zona. La proposta de Compromís busca una possible solució de conciliació entrel’ocupació de la via pública per part de les Comissions Falleres i el funcionament normal en els dies previs a la Plantà de monuments i seria que es permetera el pas dels vehicles a través d’elles en les vies de gran importància. A manera d’exemple del 5 al 13 de març en un horari de 07:00 a 16:00 hores, indicant l’altura de gàlib d’estes instal·lacions.