Consol Castillo ha acusat a Rita Barberà de cedir l’ús de la plaça de l’Ajuntament, que limita als ciutadans, a una entitat financera

Al proper ple del divendres 28 de març, Rita Barberà i el Partit Popular aprovaran gràcies a la majoria absoluta del PP l’ordenança Reguladora de l’Ocupació del Domini Públic, una ordenança que en té casi 300 articles. Des de Compromís ja van denunciar que l’Ordenança Reguladora de l’Ocupació del Domini Públic, patix d’un excés de regulació, i que farà que siga el propi Ajuntament el primer en incomplir-la.

Consol Castillo, regidora de Compromís, ha denunciat que l’exposició de Henry Moore a la plaça de l’Ajuntament, que inaugurarà demà l’Alcaldessa, està patrocinada per una entitat financera amb seu a Barcelona. A l’embolcall de les escultures apareix el conegut anagrama de l’entitat, amb una clara voluntat comercial i mercantil. Incomplint l’article 133 de l’ordenança municipal.

Així l’article 133 de esta nova ordenança preveu: “1. La ocupación del dominio público para la ubicación temporal de esculturas o instalación de muestras o exposiciones de carácter cultural, requerirá autorización municipal y no podrá tener naturalezacomercial o mercantil”.

Compromís va presentar una al.legació a este article per tal de permetre el patrocini i mecenatge de la cultura, que paradoxalment ha estat rebutjada per la majoria del Partit Popular.

Consol Castillo,ha declarat: “Amb esta nova ordenança el Partit Popular ha volgut sobrerregular de tal manera tots els aspectes de la vida en la ciutat, que els ha portat a incomplir-la a ells mateixos. Rita Barberà ha pretés privatitzar l’espai de la plaça de l’Ajuntament, i ara ho cedix als interessos de les entitats financeres que s’han destacat per les ajudes públiques a fons perdut i pels desnonaments als ciutadans”.