Compromís ha proposat a la comissió de cultura concedir-li un carrer per la seua aportació a l’urbanisme de la nostra ciutat

Esta paralització contrasta amb la rapidesa que el govern conservador del PP li ha atorgat un carrer a l’exministre de la UCD Abril Martorell, que va dividir als valencians

Des de Compromís han defensat que Just Ramirez ha sigut una persona molt activa en totes les reivindicacions ciutadanes de València, motiu pel qual l’Ajuntament de València té un deute de reconeixement públic.

Just Ramírez va jugar un paper important junt a altres personalitats i moviments populars en la campanya duta a terme en 1974 i que condicionà el projecte que l’Ajuntament franquista tenia de fer una autopista sobre el llit del riu Túria. Aquella campanya es substancià en un projecte de un llit verd, a l’abast de tota la ciutadania.

Poc després sota la consigna “El Saler per al poble” es teixí un altre moviment ciutadà amb notable participació de moltes personalitats i d’algunes de les entitats cíviques més importants de la nostra ciutat, per impedir un projecte urbanístic que suposaria la destrucció de la platja del Saler i del Parc Natural de l’Albufera i de la que Just Ramírez va ser promotor.

A la mateixa comissió de cultura, la regidora Mairen Beneito, ha anunciat que el carrer dedicat a Fernando Abril Martorell, que va comptar amb el suport del PP i del PSOE, estarà situat  pròxima la zona de l’avinguda Ausiàs March.

Consol Castillo, ha declarat: “No entenem com el Partit Popular prioritza un carrer a un ministre que va promoure la Batalla de València, front a una persona que va defendre els valors de la democràcia i l’urbanisme sostenible. Just Ramírez va ser un innovador i una persona avantguardista en el seu concepte de veure i pensar la ciutat que ja parlava de participació i descentralització, conceptes que ara es consideren propis del pensament contemporani. Gràcies a Just Ramírez els valencians i les valencianes podem passejar pel llit del Túria o per la platja del Saler, sens dubte mereix un carrer al Cap i Casal.”