L’informe ha comptat amb 110 vots a favor i una abstenció

Joan Ribó, portaveu de Compromís, ha destacat la participació d’una part important de la militància i ha fet una crida a resoldre la negociació de les primàries per a consolidar Compromís com l’alternativa al Partit Popular

El dissabte 18 de gener s’ha celebrat l’assemblea de Compromís per València amb la participació d’una part important de la militància. L’informe de l’executiva ha comptat amb un ample suport, la votació s’ha resolt amb 110 vots a favor i una abstenció.

L’informe s’ha referit a la situació de desfeta de la Comunitat Valenciana amb el tancament de RTVV, la perduda de les principals entitats financeres pròpies, el balafiament de recursos en obres faraòniques, el bloqueig de l’eix mediterrani, la situació a la cua d’Europa de tots els indicadors de desenvolupament i la falta de finançament que patim els valencians.

L’executiva de Compromís per València considera necessari la convocatòria d’eleccions anticipades a Les Corts degut als casos de corrupció generalitzada que afecten al PPCV. A més ha denunciat que la situació de crisi, que ha destruït centenar de milers de llocs de treball i ha accelerat la precarietat social, ha sigut aprofitada pels governs conservadors per retallar els serveis públics i desfer el sistema de benestar, des de Compromís han apostat per recuperar serveis municipals, com l’aigua, com han fet a Paris o Berlín.

IMG_5618

Quant a les pròximes eleccions al Parlament Europeu, l’executiva aposta per una candidatura dins del grup ALE-Verds, amb forces polítiques d’altres nacionalitats de l’Estat i amb EQUO per a crear un eix alternatiu europeu, per avançar cap a l’Europa dels pobles i més social.

Compromís per València considera fonamental resoldre urgentment el procés de primàries per tal de consolidar Compromís com l’alternativa al Partit Popular. Han destacat el paper protagonista de Compromís per València com a crític de les polítiques de Rita Barberà i la com a impulsor de polítiques alternatives, basades en la participació de plataformes ciutadanes i centrades en la sostenibilitat, la potenciació de la nostra cultura i la participació de la ciutadania.

L’executiva considera prioritari augmentar la presència de Compromís al carrer, recolzant les reivindicacions dels barris de la ciutat a través dels col·lectius de districte i el treball a les Juntes de Districte. I finalment han fet una crida per mantenir els principis propis de Compromís basats en la unitat, la democràcia interna i la generositat, per tal de convertir Compromís per València en la força política determinant per a acabar amb els vint-i-quatre anys de govern de Rita Barberà.

Joan Ribó, portaveu de Compromís, ha declarat: “És el moment de consolidar la presència de Compromís al carrer, per tal de convertir-nos en l’alternativa a les polítiques de Rita Barberà. El nostre model de ciutat es centrarà en la sostenibilitat, la participació ciutadana  i la defensa dels interessos de les persones, front als de les grans empreses”.