Des de Compromís lamentem la resposta donada pel Partit Popular a la nostra proposta per a baixar a la calçada les terrasses dels locals de la vorera entre Santa Caterina i el Micalet, a la plaça de la Reina.

“El Partit Popular diu que els tècnics no avalen la instal·lació de les terrasses a la calçada. Nosaltres hem tornat este matí a la plaça i hem vist com és perfectament possible, amb els corresponents elements de protecció, instal•lar les terrasses a la línia actual d’aparcament de la plaça”, ha declarat Joan Ribó, qui ha afegit a més “que hem demanat ja eixe informe tècnic que diu que seria perillós baixar-les a la calçada en una plaça que, cal recordar-ho, està limitada a 30 km/h”.

Des de Compromís tenim la sensació que el Partit Popular sempre usa als tècnics per justificar el que és una aposta ideològica seua: no molestar ni llevar espai als cotxes d’ús privat. “Ho hem vist amb les parades del Valenbisi. Mentre altres ciutats com París instal•len molt majoritàriament les parades a la calçada, ací a València s’han instal•lat majoritàriament a la vorera, invitant indirectament als ciclistes urbans a usar la vorera per als seus desplaçaments ja que és el propi Ajuntament el que instal·la les parades en aquest lloc. I el mateix ocorre ara amb les terrasses. Mentre podem veure terrasses a altres ciutats europees, espanyoles i valencianes situades a la calçada, ací totes estan damunt de les voreres, impedint o dificultant en molts casos el pas dels vianants. No té sentit si no és per una defensa absurda de la idea de no llevar mai espai al cotxe. Exactament el contrari del que fa tota Europa”, ha declarat Joan Ribó.

A més, per a Compromís és lamentable que l’Alcalde en funcions Félix Crespo es limite a dir que pintaran el lloc que han d’ocupar les terrasses per a evitar les aglomeracions. “Què està dient amb açò el Sr. Crespo? Que ara no es respecta la normativa i les terrasses s’excedeixen en l’espai assignat? Si és així, el que hi hauria és una falta de control per part de l’equip del govern del Partit Popular, el que encara és més inacceptable”, ha declarat per finalitzar el portaveu de la coalició d’esquerres, ecologista i valencianista.