El portaveu del Grup Municipal Compromís, Joan Ribó, ha acusat aquest migdia al regidor de Circulació i Transports i president de la EMT, Alberto Mendoza, que rebaixar els sous als treballadors un 9’9% durant l’any 2012 mentre que als alts directius només ho ha fet un 5’5%. “Una mesura injusta, sense cap tipus d’equitat i inexplicable”, segons Ribó, qui ha assenyalat que mentre els treballadors d’Alta Direcció perceberen en 2011 la quantitat de 983.160€, en 2012, percebren 913.141€.

Aquestes dades, recollides a l’Informe Anual de Comptes de la EMT, no semblen precisament un exercici de solidaritat de l’Alta Direcció amb la resta de treballadors de la EMT precisament en l’any on aquesta empresa va patir un llarg conflicte col·lectiu que finalitzà amb l’acceptació per part dels treballadors de la reducció del 9% del seu salari.

“La política d’alta direcció de la EMT –segons Ribó– poc o res té a veure amb la voluntat de donar exemple que hauria de presidir qualsevol empresa i més una empresa municipal. Per a Compromís, qui més cobra en la EMT i en qualsevol lloc de treball que afecte l’Ajuntament, hauria de ser qui més sofreix el rigor de la rebaixa de sous. I no al contrari, com passa actualment amb la EMT, on els treballadors de base paguen els plats bruts, i no els alts executius”.

Ribó també ha valorat molt negativament la reforma dels Estatus de la EMT  ja que, per aquest mecanisme, es tira als representants del Comité d’Empresa del Consell d’Administració de la EMT. I s’aprofita aquest canvi també per eliminar dels Estatuts la necessitat que el Comité d’Empresa emeta dictamen sobre els assumptes que afecten els treballadors.