La regidora nacionalista de Compromís Consol Castillo, ha criticat la paràlisis i manca d’idees que afecten als responsables de Turisme tant de l’Ajuntament de València com de la Conselleria d’Economia Industria i Turisme

La regidora del Grup Municipal Compromís, Consol Castillo, ha explicat que el passat dia 25 de gener, la Junta de Govern Local va aprovar una moció a instancies del Vicealcalde Alfonso Grau, en la que proposava signar un Protocol de Col·laboració entre el l’Ajuntament de València i la Conselleria d’Economia Industria i Turismo. En opinió de la regidora, el conveni es “fum de boja”, ja que literalment l’article primer diu que el protocol te per objecte “establecer una declaración de intenciones entre la Agencia Valenciana del Turisme y el Ayuntamiento de Valencia”.

Per a la regidora de Compromís Consol Castillo, és molt curiòs, que en la setmana que s’inaugura FITUR, tant l’Ajuntament de València como la Conselleria (AVT) no tinguen res més que proposar al sector que una “declaració d’intencions”,  de fet resulta fins i tot còmic si llegim la moció instada pel Vicealcalde Alfonso Grau, on es relata que desde l’any 1998 tant l’Ajuntament com l’aAgència Valenciana de Turismo venen celebrant diversos convenis, per tant, desde Compromís no entenem que es deu la signatura d’este Protocol absolutament buit de contingut, com no siga l’excusa i el pretext per a realitzar el viatge de demà a FITUR, amb sèquit i reportatge fotogràfic inclòs. En el mateix sentit, la regidora Castillo, denuncia l’absència de mesures concretes, per a la promoció turística de València i el posicionament de la seua marca, ja que com a única acció concreta al Protocol se’ns proposa “el mantenimiento y actualización de sus respectivos portales de promoción turística”. Fins i tot els propis informes tècnics municipals adverteixen que “ el present protocol no suposa d’inici cap despesa per a l’entitat municipal…….Les clàusles del mateix són de tipus general”, al capdavall el Partit Popular ens te massa acostumats a la política d’aparador i de molt de soroll per a no res.

En altre ordre de coses, la regidora de Compromís es qüestiona com és que el sr. Vicealcalde Alfonso Grau, el passat ple del mes de gener, va afirmar sense despentinar-se que la Fundació Turisme València es una fundació “privada”, i cinc dies després, actuant com a Vicealcalde i Presidente de la Fundación, manifesta al Protocol d’intencions, que per a desenvolupar les accions que s’enderiven del mateix, conveniarà amb la Fundación Turismo Valencia, sense que es tinga coneixement de la seua aprovació per part del Patronat de la Fundació Turisme Valencia.