Josep Bort, portaveu de Compromís a l’Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus (EMTRE): “És la pressió ciutadana la que ha aconseguit que es baixe la taxa i que fins i tot s’haja canviat la presidència de l’EMTRE. Amb tot, des de Compromís considerem insuficient la baixada i lluitarem per tal que torne a baixar per a que cobrisca estrictament el cost real del servei”.

Compromís vol felicitar a tota la ciutadania per haver aconseguit baixar el cost de la taxa de tractament de residus (Tamer) de l’àrea metropolitana de València, gestionada per l’EMTRE. Després de l’extraordinària mobilització protagonitzada per la ciutadania de les poblacions de tota l’àrea metropolitana, l’EMTRE s’ha vist obligada no només a baixar l’import de la taxa, sinó fins i tot a canviar la presidència de l’entitat, que va passar a mans de la regidora de València Maria Àngels Ramón-Llin.

Compromís ha votat a favor de la reducció de la taxa a l’assemblea de l’EMTRE que ha tingut lloc aquest matí per ser un pas endavant, però s’ha mostrat molt crític amb la gestió que ha fet el PP d’aquest assumpte i també de la pròpia EMTRE. Per a Josep Bort “el nostre vot afirmatiu és un vot crític, ja que encara que considerem que la reducció de la taxa va pel bon camí, és del tot insuficient i continuem reclamant que continue baixant l’import de la taxa per a que cobrisca estrictament el cost real del servei”, que a més ha afegit que “des de Compromís volem participar en aquest tema i per això, volem participar en el procés que està duent a terme l’entitat per tal de reduir encara més la taxa. Tenim idees per a aconseguir-ho i volem aporta-les a la Presidenta. D’ella depèn a partir d’ara”.

Declaracions de Josep Bort felicitant a la ciutadania per haver obligat el PP a baixar la Tamer