Compromís reclama al govern  municipal que negocie amb el grup Nisa el trasllat de l’Hospital Virgen del Consuelo al nou terreny de Malilla. Per a Pilar Soriano “és una burla als veïns i veïnes dels voltants del Consuelo que s’hagen enterat que el grup Nisa vaja a obrir un nou hospital en Malilla amb la col·laboració inestimable de l’equip de govern mentre el Consuelo continue al seu lloc. I més encara quan el PP es va comprometre a negociar amb Nisa el trasllat de l’Hospital.

Aquest problema ve de llarg i de fet, es va crear una comissió de seguiment al 2004 entre el mateix Hospital, els veïns i veïnes afectats, l’Ajuntament i els grups de l’oposició, per solucionar els problemes que la ubicació del Consuelo ocasionava als veïns i veïnes. La comissió es va reunir molt poques vegades. Tot i això, al 2005 l’Ajuntament es va comprometre amb els veïns i veïnes a negociar amb el grup hospitalari el trasllat. Per a Pilar Soriano “ara, 7 anys després d’aquell compromís, el PP no només no ha negociat res amb Nisa sinó que ara dóna llum verda a la construcció d’un altre hospital del mateix grup a Malilla.

Per últim, des de Compromís acusem al Partit Popular d’estar més pendents d’afavorir interessos privats que de solucionar els problemes reals de la ciutadania. Per a Pilar Soriano “no s’entén que en mig d’una depressió econòmica com la que patim no es paren d’obrir hospitals privats si no és perquè les empreses sanitàries privades saben que el PP està desmantellant el sistema de benestar públic. Per això, des de Compromís seguirem defensant la sanitat pública amb totes les nostres forces i denunciarem, com en aquest cas, que el Partit Popular afavoreix interessos privats per damunt del benestar dels veïns i veïnes de la nostra ciutat. I el benestar d’eixos veïns passa ineludiblement pel trasllat de l’Hospital Virgen del Consuelo al terreny de Malilla”.

Declaracions de Pilar Soriano sobre el nou hospital de Nisa