La regidora del Grup Municipal Compromís, Maria Pilar Soriano, ha votat a favor de la moció d’Esquerra Unida, que sol·licita que es cobrisquen les places vacants en el Gabinet de Normalització Lingüística. Soriano ha recordat que Consol Castillo, en el ple de setembre, ja li va preguntar a l’alcaldessa de València per aquest fet.

Soriano ha considerat “un pas endavant que, per unanimitat, els grups de l’Ajuntament acorden impulsar el procés de normalització lingüística en el funcionament intern de la casa, amb pressupost i amb personal”. Soriano ha recordat que la primera que els tres regidors del Grup Municipal Compromís van fer en l’Ajuntament va ser tornar la documentació perquè estava únicament en castellà.

“En aquell moment vam saber que fer complir el Reglament de Normalització Lingüística, a banda de ser una prioritat per al nostre grup, no seria un camí gens fàcil, ja que l’Ajuntament, fins ara, no havia dedicat el pressupost necessari per a què totes les comunicacions, totes, es feren en la llengua que el Reglament considera prioritària, el valencià”.

Soriano ha assenyalat que “cobrir les places vacants permetrà al Gabinet de Normalització Lingüística treballar en millors condicions i aconseguir els objectius de garantir que totes les comunicacions estiguen en les dues llengües oficials”.

La regidora del Compromís ha destacat també el fet que promoga la realització de cursos de formació permanent i obligatoris per a tota la plantilla per fer complir el Reglament. “