Soriano: “hi ha moltres ombres en la seua actuació al capdavant de la Casa Cuna Santa Isabel, que caldria que s’aclariren abans d’haver fet aquest pas”

La regidora del Grup Municipal Compromís, Maria Pilar Soriano, ha votat en contra de la concessió del títol de Filla Adoptiva a favor de Sor Aurora Gallego Losada, directora de la Casa Cuna Santa Isabel, en la votació que ha tingut lloc en la Comissió Informativa de Cultura i Educació, per entendre que “hi ha moltres ombres en la seua actuació al capdavant de la Casa Cuna, que caldria que s’aclariren abans d’haver fet aquest pas”.

Soriano ha explicat que el número de casos de fills robats durant els anys seixanta i setanta no ha parat de créixer en els últims mesos, a tot Espanya, amb les denúncies davant la Fiscalia i afecten, també i com no, a la Casa Cuna Santa Isabel, en la qual Sor Aurora Gallego té un paper més que fonamental, ja que va ser una de les seues promotores.

La regidora del Compromís ha recordat que “en els últims mesos s’han fet públiques en molts mitjans de comunicació denúncies de xiquetes i xiquets robats que han assenyalat directament a la Casa Cuna Santa Isabel”. Aquesta entitat, de fet, manté amb la Diputació de València una conveni de col·laboració a fi d”acollir, acompanyar i orientar a dones embarassades o amb nens de menys de dos anys, amb situacions personals difícils”.

Un objectius més que lloables, segons Soriano, si no fóra perquè davant les denúncies dels xiquets robats, i que assenyalen a la Casa Cuna com a responsables, el que hi hauria d’haver són explicacions i assumpció de responsabilitat en tot cas.